Fireworks, Brighton Beach en GTST - Reisverslag uit Brighton East, Australië van Annabel Boer - WaarBenJij.nu Fireworks, Brighton Beach en GTST - Reisverslag uit Brighton East, Australië van Annabel Boer - WaarBenJij.nu

Fireworks, Brighton Beach en GTST

Blijf op de hoogte en volg Annabel

11 Augustus 2015 | Australië, Brighton East

Nee, nee, nee ik ben nog niet gestopt met schrijven. Het is alleen dat ik tot afgelopen weekend letterlijk niks anders heb gedaan dan veel dingen op de universiteit regelen, slapen en de stad in gaan. Niet echt iets om over naar huis te schrijven.

Op de universiteit gaat het wel goed. Ik moet veel regelen, omdat ik een vak wil omwisselen voor een ander vak. Het vak dat ik wil laten vallen is helaas wel het leukste vak, maar het is een te hoog level op dit moment om goed inzicht te krijgen. Dus ik ga deze in mijn master aan de RSM volgen. Deadline voor het switchen was afgelopen vrijdag en ik begin dat natuurlijk vrijdag pas te regelen, dus het was even stressen en chaos. Ik wacht nog steeds op bericht en hoop dat ze het accepteren en dat ik geplaatst kan worden.

Ik heb mijn eerste reis geboekt, yeahh! Ik ga binnenkort (September pas) 10 daagjes naar het regenwoud, eilanden, stranden en nog meer regenwoud. Eerst ga ik richting Darwin het bovenste puntje van Australie om daar 3 dagen te verblijven in een regenwoud, waarna ik vertrek naar Cairns om daar het Great Barrier Reef te bekijken, nog meer regenwoud te zien en vooral van de warmte te genieten.

Afgelopen weekend was het leukste weekend tot nu toe. Vrijdag was ik onderweg naar de haven om vuurwerk te bekijken. De haven bleek een outlet centrum te zijn en dan niet een outlet zoals wij in Nederland hebben, maar echt een outlet met nieuwe en trendy mode. WAUW, gelukkig voor mijn portemonnee kwam ik 5 min voor sluitingstijd aan en kon ik niets kopen, maar de eerste beste vrije dag die ik heb, ga ik daar besteden. Ik heb daar iemand leren kennen die in Melbourne woont en die mij alle leuke onbekende plekjes om te winkelen, uit eten te gaan en te bekijken, heeft aangewezen op een kaart. Het vuurwerk was heel erg mooi. Ik dacht eerlijk gezegd dat het een hele kleine show zou worden, omdat het gewoon zo maar zonder reden is. Ik voelde me direct weer een klein kind, maar ik denk dat dit in de familie zit als het vuurwerk betreft.

Zaterdag zijn we met de groep naar Brighton Beach gegaan. Het is een super mooi strand met allemaal felgekleurde kleine huisjes/hutjes. Het was eindelijk een keer lekker weer en we hebben de hele dag over het strand gelopen, honderden foto's genomen, bruiloft foto's gecrasht en in het mini dorpje geluncht. Het was een super leuke dag.

Mijn roommate was dit weekend naar Sydney, dus ik heb het hele weekend als een roosje geslapen en ben zondag mijn kamer, keuken en badkamer gaan schoonmaken. Ik zit er zelfs aan te denken om binnenkort met de trein naar IKEA te gaan om een mini strijkplank te kopen. Nooit gedacht dat ik mijn eigen was zou doen, laat staan zou willen strijken. Voordat ik hierheen kwam, had ik namelijk tegen mezelf gezegd dat ik het naar de eerste beste stomerij die ik tegenkwam zou brengen. Trouwens ook nooit gedacht dat IKEA zelfs in Australie zou verkopen en ik daar naar toe zou gaan.

Melbourne University en RMIT village (waar ik woon) beginnen een verhaallijn van GTST te krijgen. Iedereen begint heimwee te krijgen en dit reageren ze op elkaar af. Iedereen is moe, probeert elke dag nieuwe vrienden te ontmoeten, alles om hun heen bij te houden en vooral dingen van thuis te vergeten. Ik snap de frustratie, als ik elke dag onder invloed zou zijn van alcohol of drugs zou ik ook gestoord worden. Ik zit hier gewoon rustig elke dag in de UB, de sportschool en kom misschien een uurtje langs op plekken waar zij zijn om samen te eten of wat te drinken en vooral om de verhalen aan te horen (als ik niet al uren door iedereen gebeld ben om het aan te horen) en achteroverleunend te observeren hoe het met iedereen gaat.

Met mij gaat het dus goed. Ik heb nog geen heimwee of iets haha, ik denk dat jullie stiekem allemaal dachten dat ik na een week al terug zou willen, omdat ik thuis miste. Maar nee. Im still standing! Al moet ik zeggen dat ik mijn familie wel een beetje mis, maar op een gezonde manier haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabel

Actief sinds 24 Juli 2015
Verslag gelezen: 1079
Totaal aantal bezoekers 2008

Voorgaande reizen:

24 Juli 2015 - 31 December 2015

Exchange Melbourne

Landen bezocht: