Volledig gesetteld - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annabel Boer - WaarBenJij.nu Volledig gesetteld - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annabel Boer - WaarBenJij.nu

Volledig gesetteld

Blijf op de hoogte en volg Annabel

24 Juli 2015 | Australië, Melbourne

Hier dan eindelijk mijn eerste verslag. Ik heb sommigen van jullie in Nederland beloofd om een reisverslag bij te houden, omdat mijn broer dit ook heeft gedaan. Hij heeft de lat wederom hoog gelegd voor mij.. Dus zoals beloofd is die er eindelijk. Het mega interessante reisverslag van Annabel in Melbourne!!!! Ik moet eerlijk met jullie zijn, ik ben niet echt het 'verhaal schrijf type', dus tijdens het lezen zullen jullie merken dat ik van de hak op de tak spring en vooral veel onzin praat, omdat ik niet weet hoe ik dingen kort verwoord. Oh trouwens, als ik in 1 keer niets meer van me laat horen op deze blog, betekent het niet dat ik ergens in de wildernis ben beland of ontvoerd ben door de aboriginals. Het betekent simpelweg dat ik te laks ben geworden om tijd vrij te maken voor mijn spannende verhaal! Dus oma's relax alles gaat goed met me!

Ik zit alweer een week in Melbourne, time flies when you're having fun en fun heb ik zeker! De eerste dagen waren even moeilijk, omdat ik van alles moest regelen zoals een bankaccount, een nieuwe telefoonkaart en de inhoud van mijn kamer. Door al dat geregel heb ik gelukkig weinig last gehad van een jetlag. Die komt eigenlijk nu pas om het hoekje kijken of dat komt doordat ik ziek ben. Ik heb vandaag letterlijk tot 3 uur in mijn bed gelegen en de mensen die mij een beetje kennen, weten dat het niets voor mij is om uit te slapen (laat staan tot 3 uur)!

Ik heb deze week niet veel gedaan eigenlijk. Ik heb de stad doorgelopen of eerder geraced, omdat ik de hele stad wilde doorlopen voordat mijn lessen zouden beginnen. Ik ben naar de universiteit gegaan, want ik heb introductieweek. Nou ze zeggen dat Duitsers en Engelse veel drinken, maar ik heb nog geen 1 dag doorgebracht zonder alcohol. Nee Nee, relax ik drink nog steeds niet en dat houden we zo, maak je niet druk. Maar alles draait hier om uitgaan, alcohol, feesten en noem maar op, alles dat ik niet ben haha.

Ik ben naar een paar feestjes gegaan om wat mensen te leren kennen en ik moet zeggen ik heb nu wel een leuk groepje gevonden! Ik ben met hen uiteten gegaan, heb gepicknickt en hang een beetje met hen rond op de universiteit, in de stad en uiteraard in de bibliotheek.

Mijn faculteit is heel erg mooi en ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot mijn vakken beginnen. Ik heb gekozen om de vakken: Introductie tot econometrie, investeringen en Time series analyse & voorspellingen te volgen. Yes ik denk dat ik bij deze uit de kast gekomen ben: ik ben een N.E.R.D. Ik dacht dat er niet veel universiteiten zouden zijn die strenger zijn dan RSM betreft deadlines en tentamens, maar mijn vakken hebben niet eens herkansingen plus ik moet mijn 'huiswerk' laten afstrepen. Aan de RSM deed ik niet eens huiswerk, daar was het een kwestie van overleven en zoveel mogelijk leren. Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen.

Ook heb ik me ingeschreven voor een studentenclub. Ik ben hier helemaal niet van, maar dit leek me leuk omdat er veel workshops en seminars worden gegeven over de financiële wereld, waarbij je bedrijven bezoekt of in contact komt met mensen in het bedrijfsleven. Ik hoop op deze manier ook wat locals te ontmoeten in plaats van alleen internationals.

Even tussendoor. Ik zie nu al dat als ik teruglees ik alleen maar zie: oh ja dit type ben ik niet, oh ja niks voor mij, oh ja daar ben ik niet zo van. Ik ben niet saai of negatief hoor haha, gewoon realistisch:)))))

Ik heb me de hele week zo moeten inhouden, want al die winkels die mij uitnodigen om ze leeg te kopen roepen bijna mijn naam. Zelfs de H&M trok me op een gegeven moment aan, maar tot nu toe doe ik het aardig goed. Het enige wat ik heb gekocht zijn schoenen. En dat was echt NOODZAKELIJK plus ze zijn super mooi. Ik kon ze niet laten staan!!

Het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien, naast mijn nieuwe schoenen, is het skydeck van Melbourne. Ik liep een paar dagen door de stad en jullie weten mijn liefde voor de hoge gebouwen en het business district dus ik keek vooral omhoog tijdens het lopen. Op een gegeven moment zag ik allemaal mini mensen bewegen op de hoogste etage van het hoogste gebouw in Melbourne en ik ben daarheen gelopen om te kijken wat daar aan de hand was. Het bleek een skydeck en aangezien ik me toen nog een toerist voelde dacht ik, hmm why not. Het was super mooi!! En ik kon het strand zien, dus dat wordt mijn volgende toeristische avontuur in Melbourne: het strand.

Ik hou jullie op de hoogte van alles.
PS Ik ben net weer tante geworden van mijn neefje Tygo. Ik wou dat ik erbij kon zijn, maar ik heb gelukkig al een foto gezien! Super leuk!!!

XOX Annabel

  • 25 Juli 2015 - 03:14

    Henkie :

    Dus als ik het goed begrijp heb je schoenen gekocht (zonder dat daarbij alcohol kwam kijken!).... Ook belangrijk! Veel plezier daar in Melbourne! Btw: niet stiekem vogelbekdieren gaan kijken....

  • 26 Juli 2015 - 22:06

    Alja De Bruin:

    Hoi Annabel
    Wat heb ji9j in een week al veel gezien en gedaan en ja je bent een beetje een nerd, maar wel een met een kooptic. Niks mee, leef je uit!
    Heel veel succes en hopelijk wordt je roommate wat rustiger!

  • 30 Juli 2015 - 22:16

    Marja Bijkerk:

    Heel leuk om te lezen Liefs

  • 30 Juli 2015 - 23:06

    Laura:

    Oh ik lees nu pas dit hahaha! Wat lief dat je Tygo noemt! :-) inderdaad jammer dat je zo ver weg bent, ik beloof je dat ik veel foto's zal sturen!!

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabel

Actief sinds 24 Juli 2015
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 2007

Voorgaande reizen:

24 Juli 2015 - 31 December 2015

Exchange Melbourne

Landen bezocht: